Wednesday, October 10, 2012

Lipstick Collagen Treatment D'Herbs Testimoni

Ok so harini aku nak review sket pasal lipstick ni..
sblum tu nak cite sket la pasal bibir aku ni..
bibir aku ni mmg gelap.. waktu lahir dulu takdela gelap tapi mak aku dulu kecik2 suke sangat dress up kan aku and colet lipstick kat mulut aku..
xpasti la brand ape mak aku pakaikan dulu..
alih2 bile dah besar je aku pelik nape aku nye bibir hitam..
kawan2 aku nye bibir pink je..
ade waktu skolah dulu org ingat aku hisap rokok...
lol.. skolah kot... lol.. hahaha..adei.. meh jap nak cari gambar.. haa ni diee..

jelas nampak beza lips aku ngn lips kwn aku yg pink ponk tu.. jelesss gile..
anyway ni gambar lama... tahun 2008 kot.. kulit pon gelaps sgt before pakai aura maya.. haha.. tu pon produk terbaik gak..
t aku cite..
ok so.. macam2 la aku dh cube.. lipstick dodora lightning pigment essence tu la, mary kay yang lip mask ngn lip balm tu la..  and cara natural yg dh cube is mixture honey+glycerin+lemon.. katenye lemon tu mmg proven leh lightningkan skin.. and lagi satu seletkan ubat gigi (haha.. no no.. habes kering! jangan cube meleset sampai luka)
so dalam method yang kat atas ni... yg aku leh rekomen is mixture tu ade la nampak beza sket sbb die cam tanggalkan sel kulit mati same gak cam lip mask mary kay and sama gak kalau kite berus lips kite lepas berus gigi.. die cam exfoliator gitu..
ok tu cukup sampai situ..
then utk produk de herbs ni before aku cube.. aku google2 dlu tengok review2 kan...
aku serba salah antara due either nak try de herbs dulu or cosway cherry pink tu..
sbb aku bace cherry pink tu bnyk gak good review..
then last2 tu decide utk try de herbs la dulu.. ni haa gambar die..
ok so ni nak cite ni..

die nye lipsticks ni bile sapu mmg terus tukar kaler lips aku kemerahan2 gitu.. tapi kalau tengok warna lipstik ni warna peach gitu kan.. 
org kate ikut kaler darah la ape la.. aku nk test2 aku gi amik kertas aku pakai kan kertas tu lipstick tu..
kertas tu jadi kaler pink..
so ape yang aku boleh concludekan sini...
bukan la ikut kaler darah kite...
die ikut warna bibir kite..
kalau bibir hitam.. hitam ni die serap warna sket... so bile calit warna pink camni die xakan la jadi pink..
die akan jadi merah...
kenapa aku ckp camni sbb klo kate ikut warna darah kan... bile aku calit lipstick tu kat jari.. jari aku jadi kaler pink.. adakah warna darah kat jari and kat berlainan????? hahahhaa
so nampak kan skarang logic die..
casing die kalau tengok mmg cantik.. tp satula yang kekurangan nye..
lipstick tu rapuh, then casing lipstick tu plak besar.. banyak ruang die nak bergoyang2 bile kite tengah guna.. aku nye dah terpatah dh ritu tp aku sambung2kan balik.. lol... padahal takde la aku bile nak pakai tu twist sampai abes pusing.... aku pusing sket je kot.. tu pon bergoyang2..
lol..
patutnye de herbs kene wat packaging cam lip balm nivea aku.. yang casing die kecik je muat2 je lipstick tu.. so bile tolak sikit pon takde la bergoyang..
baru la secure sket...
haaa... 
ok so.. sbb aku nak testing bende ni bagus ke tak kan.. so mmg aku ade before and after picture la..
ni gambar before..
before

ni lepas sebulan

ni kalau bile dipakai..

so amacam? anyway ignore lubang hidung tu k.. malas nak crop..
hehe..
so.. mmg ade beza kan.. tu gambar pagi td aku bangun.. tengok bibir cantik nye dh pink dh skett.. hehehe.. sukeee weh...
bile dh start nampak beza ni mmg aku salu la pakai die..bangun tido pas mandi pakai.. tido pon pakai
and die leh jadi lip stain seblum pakai lipstick...
anyway kalau perasan ade line tu sebab luke jatuh beskal kecik2 dulu.. habis rabak bibir.. lol..
ganas tul aku kecik2..
keke.. so.. tu jela.. sape yang nak try tu gi la try.. tak rugi pon... harga die rm25 leh cari kat kedai2 yang jual2 jamu tu. mesti ade punye.. okla.. daaa.... esok ade test ni.. nak study skettt.. 




7 comments:

  1. lipstick ni akn buat bibir kita krg gelap sewaktu pemakaian sahaja or ia adalah rawatan untuk mengurangkan gelap pada bibir?

    ReplyDelete
  2. cx pon nk tnye bnde same mcm airaAs. please reply dear. :) tq.

    ReplyDelete
  3. ampun! jarang check blog. lipstick ni mcm rawatan. banyak perubahan.. kurang hitam bila dah lama pakai... tu ada 3 gambar. sebelum pakai, sebulan selepas pakai n gambar kalau tengah pakai. heee..

    ReplyDelete
  4. yeaahh nak cuba..hihihi..thanks for the review

    ReplyDelete
  5. Pakai dah hampir 6 tahun... ok la.. dulu collagen je.. Sekarang product sama dah upgrade madu kelulut. .. still puas hati

    ReplyDelete